Konuyla ilgili olarak STK yetkilileri, Sonsöz gazetesine yaptığı açıklamada, Malatya.nın açılımı için Çevre Yolu.nun bir an önce açılmasının enzem olduğunu vurguladı.
İşte, Malatya Esnaf ve Sanatkârlar Kredi Kefalet Kooperatifi (MESKKK) Başkanı Ali Evren, Malatya Aktif İşadamları Derneği (MAKİAD) Başkanı Ömer Fatin Nalçacı, Malatya Esnaf ve Sanatkârlar Odaları Birliği (MESOB) Başkanı Şevket Keskin ve Malatya Ticaret ve Sanayi Odası( TSO) Başkanı Hasan Hüseyin Erkoç görüşleri:
Malatya Esnaf ve Sanatkârlar Kredi Kefalet Kooperatifi (MESKKK) Başkanı Ali Evren, hafta sonu Malatya.ya gelecek olan Başbakan Recep Tayyip Erdoğan.a Malatyalı iş adamlarının sorunlarını içeren bir dosya sunacaklarını bildirdi.
Evren: Malatya.da bir Çevre Yolu.nun acilen yapımı şart
Malatya.da bir Çevre Yolu.nun acilen açılması için Başbakan.dan bir talimat vermesini beklediğini kaydeden Evren şunları dedi:”Malatya.da Çevre Yolu yapım süreci çok uzadı. Malatya.nın açılabilmesi için bu bir enzem oldu. Esnaf ve Sanatkârlarımıza verilen kredi limitlerini yükselterek faiz oranlarının düşürülmesini arzu ediyoruz. Sanayide faaliyet gösteren küçük ve orta ölçekli firmalara özellikle kriz döneminde SSK ve Bağ-Kur primleri çok yük oluyor. 5084 sayılı teşvik yasası gibi primlerin 110 TL olmak kaydıyla SSK ve Bağ- Kur primlerinin düşük olmasını istiyoruz. Bu şekilde önlem alınırsa Malatya.da her geçen gün yükselen işsizliğin önüne geçilebileceğini düşünüyoruz.”
“‘Kayısı Entegre Tesisi.nin yapılması için Vagon Onarım Fabrikası hazır duruyor”
Kayısının başkenti olan Malatya.da ‘Kayısı Entegre Tesisi.nin yapılması için çalışmaların başlatılmasının önemini vurgulayan Evren,”Vagon Onarım Fabrikası bunun için hazır durumda bekliyor. Malatya Girişim Grubu gibi çok sayıda iş adamının bir araya gelmesiyle burada bu tarz bir tesisin başlatılması Malatya.nın yararına olacaktır. Alıcı bulunamayan ve atıl vaziyette bekleyen Vagon Onarım Fabrikası hem iş görür hem de Malatya Kayısı.sına önem verilmiş olur. Malatyalı iş adamlarının oluşturacağı bu tür yapılanmaya Malatya.da faaliyet gösteren TSO, MAKİAD, ESOB gibi STK.ların da destek vereceğine inanıyorum. Yatırımların yapılması için biz hazırız” dedi.
“Esnaf henüz kara listeden çıkmadı”
Bankalara kredi için başvuru yapan sanayicilerin hala sıkıntı yaşadığına parmak basan Evren, kara listede yer alan işadamlarının kanun çıkmasına rağmen hala muafiyetin gelmediğinin altını çizdi.
Nalçacı: Malatya.nın 5084 sayılı teşvik yasasından yılsonunda çıkarılması büyük bir sorun
Malatya Aktif İşadamları Derneği (MAKİAD) Başkanı Ömer Fatin Nalçacı, Malatya.nın kültürel, sosyal ve ekonomik anlamda yaşadığı sorunları Malatya.da faaliyet gösteren STK.larla görüşerek ortak bir dosya hazırlayarak Başbakan Tayip Erdoğan.a vereceklerini söyledi. Nalçacı,”Malatya.ya gelen Sanayi Bakanı Nihat Ergün.e de sunulan ve 5084 sayılı teşvik kapsamında bulunan Malatya gibi iller yılsonunda bu kapsamdan çıkarılması büyük bir sorundur. Malatya teşvik kapsamında 4. bölgede yer almaktadır. Ancak, yatırım yapan yeni firmaları kapsaması bir sıkıntı yaşanmasına neden oldu. Eskiden faaliyet gösteren firmalar bu teşvikten yararlanamıyor. Küresel ekonomik krizden Türkiye ağır bir şekilde etkilendi. Bu sıkıntılar yetmiyormuş gibi bu tür sıkıntılar Malatya.da ticareti kilitleme noktasına getirdi. Giderlerimiz artarken gelirlerimiz her geçen gün düşüyor. Her gün onlarca işletmenin kepenk kapattığına şahit oluyoruz. Buna bir an önce çözüm bulunması lazım” dedi.
“OSB istenilen seviyede çalışmıyor”
Malatya.da Organize Sanayi Bölgesi.nin (OSB) istenilen seviyede çalışmadığına değinen Nalçacı,”TSO.dan aldığım bilgiye göre 2. OSB.de altyapıda yaşanan sorunların hala giderilmediğini öğrendim. Yeni teşvik yasasından faydalanmak isteyen firmalar için hazırlıkların tamamlanması lazım. OSB.de bulunan arıtma tesislerinin kapasitesinin artırılması gerekmektedir” ifadelerine yer verdi.
“Kuzey Çevre Yolu.na hız verilmeli”
Nalçacı, Malatya.nın önemli bir jeopolitik konumuna sahip olmasına rağmen istenilen hizmeti alamadığını savunarak şunları söyledi:”Malatya.nın batının doğuya, kuzeyin güneye açılan önemli bir geçiş noktasında yer almasına rağmen henüz yol çalışmalarında gerekli mesafe alınamadı. Kuzey ve Güney Çevre Yolu bunların başını çekiyor. Bunun için Başbakandan bu tarz projelerin desteklenmesini bekleyeceğiz. Geniş kapsamlı bir çevre yolunun Malatya.ya kazandırılması gereklidir. Ama kuzey ama güney bunun bir an önce yapılması lazım.”
“İhracatçılar Birliği mutlaka kurulmalı”
Malatya‘da İhracatçılar Birliği.nin mutlaka kurulmasını isteyen Nalçacı, “Kayısı İhracatçılar Birliği bu işin başında geliyor. Bu ihtiyacın ne kadar enzem olduğu gün yüzüne çıkmıştır. Böylece Malatya.nın ihracat kanadının eksikliği ortadan kalkacaktır” dedi.
Keskin: Şeker arazisinde yapılması düşünülen hastanenin Beylerderesine yapılsın
Malatya Esnaf ve Sanatkârlar Odaları Birliği (MESOB) Başkanı Şevket Keskin Başbakan Tayyip Erdoğan.a, Malatya ve Malatyalı esnafın sorunlarını içeren bir dosya sunacaklarını belirterek,” Malatya.nın genel ve yerel sorunlarını ele alınacak geniş kapsamlı bir dosya üzerinde arkadaşlarla çalışmalarımız var. Bizim burada tek amacımız var; Malatya ve Malatyalıların kazanmasıdır. 5084 sayılı teşvik yasasının genişletilmesi ve uzatılmasıyla sanayicilerimiz bir nebze de olsa rahat nefes alacaktır. Böylece SSK ve Bağ- kur primlerini işverenler rahatlıkla ödeyecek konuma gelecektir. Şeker arazisinde yapılması düşünülen hastanenin Beylerderesine yapılması için bir öneride bulunmayı düşünüyoruz. Böylece zaten sıkışık olan Malatya trafiğini keşmekeşlikten kurtarılmasını sağlayacağız. KOSGEB tarafından Halk Bankası aracılığıyla 1 yıl ödemesiz düşük faizli kredinin verilmesini isteyeceğiz” dedi.
“Bölgede Çevre Yolu olmayan tek iliz”
Doğu ve Güneydoğu Bölgesi.nde Çevre Yolu olmayan tek ilin Malatya olduğuna işaret eden Keskin, kuzeyden ya da güneyden açılacak bir yolun Malatya.nın açılmasına katkı sağlayacağını belirtti.
Erkoç: Acilen Kuzey Çevre Yolu yapılsın
Ticaret ve Sanayi Odası (TSO) Başkanı Hasan Hüseyin Erkoç, Başbakan Tayyip Erdoğan.a sunulmak üzere Malatya.nın sorunlarını belirten bir dosya sunacaklarını aktararak şunları dedi:”Öncelikle, Bölgede 5084 sayılı Teşvik Yasası.nın bir yıl daha uzatılmasını isteyeceğiz. Malatya.da ‘Hızlı Tren Projesi.nin hayata geçirilmesi için Başkanımızdan destek bekleyeceğiz. Malatya.nın tek merkezli görünümünden uzaklaşması için acilen Kuzey Çevre Yolu.nun yapımının bir an önce başlatılması en büyük isteğimiz olacaktır. Geçen hafta Bakanlar Kurulu.ndan çıkan ve Resmi Gazete.den yayımlanarak yürürlüğe giren hayvancılık sektörüne verilen desteğin, bu konuda ilimize yatırım yapmak isteyen firmaları da kapsaması hem şehrimize hem da bölge ekonomisine canlılık katacaktır” dedi.